Logo nedir? Kelime valörı olarak hamur huzurlığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak meseleletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lügat valörının dışında, birgeniş logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı epey önemlidir. Başka taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çaldatmaışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, meseleletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin elan çok tercih edilebilir. Vahit bir sektörde çalışma gösteren meseleletmelerin ekseriya logoları kolü özümleme değer. Lakin birden lüks kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz çağ aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) dışa vurum değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir dekorte tanılamanmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, basit anlaşılır, hatırlanması basit, olası başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu pert verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine şık olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerısilsile ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü çağ üstelik akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket bâtınin logo tasarlanacağı çağ o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı çağ simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu fen çok önemlidir.