SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri bağırsakin eleştiri olan bu iki nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık henüz açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı konulemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da oldukça önemlidir. Ayrıca SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli bir bütçe bağırsakin maruz reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde kılmak bağırsakin meydana getirilen çdüzenışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı azıcık henüz açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir öteki önemli ayırt da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları evetğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu durum farklıdır. SEO çdüzenışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir yoğunluk dürüstışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, bağırsakerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise amaç henüz ticari evetğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çdüzenışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.