Klima aletinin zamanı beşeriyet kadar eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor peylemek yürekin efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Elan sonraları Mısırlı hâkim dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Vasat çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak yürekin akarsu gücü ile çdüzenışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya çıbanlandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını teşhisttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk kebir kullanma vadiını 1920′ li senelerın başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her dönem 20 derecedir” ilanını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam eden yöntem vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya çıbanlandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini muayene eden bir vetiretir. Hasetmüzde insanlar, daha rahatça ve rantabl yaşayabilmek yürekin klima cihazını yeğleme etmektedir. Bir kaç yıl öncesine kadar klima şatafat olarak ikrar edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya hizmetyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam rağbet etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok değişiklik oldu. Daha çok klima sıfır hizmetyerlerinde kimse çdüzenışmak istememektedir. Önce hizmetyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aletı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın serinlemek yürekin kullanılan bir alet olmaktan çırefikap, kışın da ısınmak yürekin yeğleme edilen alet yapmıştır. Klima kullanma düzenışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye çıbanlamıştır. Pazardaki ürün ve paha çeşitliliği zıtsında tüketicilerimiz karar ita sürecinde olabildiğince karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın düzenınan klimaların, Türkiye’ nin abuhava koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana mutabık seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, doğruca montaj icraatının bünyelmaması kadar nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında yaklaşık 10 yıl olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alma maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate düzenınmalıdır. Klima aletı satın düzenınmadan önce bu kriterler dikkate düzenınarak küçük bir muayene bünyelmalıdır.